Muutoksen tavoitteena on tehdä verkkokaupasta selkeämpi ja yhtenäisempi. Muun muassa palvelupolkuja on yksinkertaistettu, sekä pyritty vastaamaan esim. saavutettavuusdirektiivinen vaatimuksiin niin, että mahdollisimman moni asiakas pystyisi käyttämään kauppaa mahdollisimman helposti.
Uusitusta Waltti-kaupasta löytyy paljon tuttuja elementtejä, mutta myös uusia ja parannettuja toimintoja käyttöä helpottamaan. Palvelu mahdollistaa jatkossa esim. erilaisten etuustuotteiden kuten työsuhdematkalipun tai kampanjatuotteiden käytön, uusien korttien tilaamisen, sekä laajempien omien tietojen käytön ja muokkaamisen.
Kaikki uudet toiminnot eivät ole heti käytössä, mutta ovat tulossa jo seuraavien viikkojen aikana. Myös kielikäännöksissä saattaa olla vielä puutteita, mutta nekin ovat työn alla.
Asiakas voi edelleen oman mieltymyksensä mukaan valita, käyttääkö palvelua rekisteröitymättä vai rekisteröikö itselleen käyttäjätilin, jolloin käytössä ovat kaikki Waltti-kaupan ominaisuudet sekä mahdolliset henkilökohtaiset edut. Lisäksi uudessa versiossa on huomioitu sovelluksen käytettävyys eri päätelaitteilla.
Asiakkaiden kannalta uudistus ei vaadi mitään toimenpiteitä. Nykyiset asiakastunnukset pysyvät ennallaan ja kaikki asiakastiedot siirtyvät vanhasta verkkokaupasta uuteen.
Uudistetun Waltti-kaupan rakenteen ja visuaalisuuden on suunnitellut Agenda Helsinki ja toteuttanut Sofokus Oy.